Mieszkanie można zarezerwować poprzez podpisanie umowy bezpośrednio w biurze sprzedaży.
2. Czy podpisanie umowy rezerwacyjnej wiąże się z opłatą?
Tak, wiąże się z opłatą rezerwacyjną. Kwota ta jest następnie zaliczana na poczet ceny mieszkania.
3. Co jeśli kupuję mieszkanie na kredyt?
Po podpisaniu umowy rezerwacyjnej można złożyć wniosek kredytowy. Współpracujemy z doradcami, którzy pomagają w całym procesie. (link) Po uzyskaniu pozytywnej decyzji kredytowej finalizujemy transakcję.
4. Co to jest Prospekt Informacyjny
Prospekt informacyjny to obowiązkowy, szczegółowy dokument zawierający kluczowe informacje o inwestycji deweloperskiej i samym deweloperze, którego celem jest ochrona praw nabywcy i umożliwienie mu podjęcia świadomej decyzji o zakupie. Zawiera dane o deweloperze, dane dotyczące nieruchomości i inwestycji, a jego treść i forma są określone prawnie przez ustawę deweloperską, która nakłada na dewelopera obowiązek jego nieodpłatnego dostarczenia na trwałym nośniku.
5. Co to jest umowa deweloperska?
Umowa deweloperska zawierana jest pomiędzy nabywcą mieszkania a deweloperem w formie aktu notarialnego. Nakłada ona obowiązek na dewelopera, aby z chwilą uzyskania zgody na użytkowanie nieruchomości, przeniósł prawo własności mieszkania na nabywcę, gdy ten wniósł całość kwoty ustalonej za lokal. Do umowy deweloperskiej dołączone są m.in. rzut lokalu, prospekt informacyjny oraz dokument przedstawiający zagospodarowanie terenu, na którym znajduje się nieruchomość.
6. Jakie dokumenty są potrzebne do podpisania umowy deweloperskiej?
Zazwyczaj potrzebne są:
dowód osobisty,
decyzja kredytowa (jeśli zakup na kredyt),
pełnomocnictwo (jeśli działa pełnomocnik).
Szczegółową listę przekaże doradca klienta przed podpisaniem umowy.
7. Gdzie znaleźć harmonogram płatności?
Harmonogram płatności znajduje się w Prospekcie Informacyjnym dla konkrentej inwestycji.
8. Czy zakup mieszkania u dewelopera wiąże się z dodatkowymi kosztami?
Tak, oprócz ceny lokalu mogą wystąpić:
koszty notarialne (częściowo pokrywane przez dewelopera),
9. Czy jest możliwość wprowadzenia zmian w lokalu jeszcze na etapie budowy inwestycji?
Tak, zależne jest to jednak od etapu realizacji, na którym w danym momencie jest budynek. Nasi doradcy w biurze sprzedaży udzielą szczegółowych informacji w kwestii możliwości wprowadzenia zmian oraz kosztów z tym związanych.
10. Kiedy podpisuję akt notarialny przenoszący własność?
Po zakończeniu budowy, odbiorze mieszkania i uregulowaniu wszystkich płatności umawiamy termin podpisania aktu notarialnego, który formalnie przenosi własność lokalu na nabywcę.
11. Jak chronione są środki pieniężne wpłacone przez kupującego?
Dla bezpieczeństwa nabywców wpłaty za mieszkania przyjmowane są na otwarty rachunek powierniczy z indywidualnymi kontami klientów. Bank wypłaca Deweloperowi środki zgromadzone na otwartym mieszkaniowym rachunku powierniczym po stwierdzeniu zakończenia danego etapu realizacji Przedsięwzięcia deweloperskiego, na podstawie wpisu kierownika budowy w dzienniku budowy, potwierdzonego przez wyznaczoną przez Bank osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane.
12. Jakie są gwarancje i rękojmia po zakupie mieszkania?
Zgodnie z prawem deweloperskim:
obowiązuje 5-letnia rękojmia na wady fizyczne i prawne lokalu,
po odbiorze technicznym możliwe jest zgłaszanie usterek, które zostaną usunięte przez dewelopera w ustalonym terminie.
Masz pytania lub potrzebujesz szczegółowych wyjaśnień?
Administrator stosuje Pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Może również wykorzystywać Pliki cookie własne oraz zaufanych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności w celu dopasowania treści reklamowych do preferencji użytkowników.
Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Akceptuję”.
Jeżeli nie chcesz wyrazić zgody na korzystanie przez administratora i jego zaufanych partnerów z określonych kategorii plików cookie, kliknij „Odmów”.
Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookie. Korzystanie z plików cookie we wskazanych powyżej celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych. Administratorem Twoich danych osobowych jest GRANIT S.A. W pewnych przypadkach administratorami danych mogą być również zaufani partnerzy.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.